Download
це н/д робота
наукова Тепловий дигун Чопик Анна.pdf
Adobe Acrobat Document 1.1 MB
Download
збірник творчих задач для 10-11 класів з розвязками
Для вчителів та учнів
творча методичка.pdf
Adobe Acrobat Document 857.4 KB
Download
Робота з творчо обдарованими учнями
Методичний посібник для вчителів та учнів, який містить приклади розвязування диференційованих завдань та розвязки деяких непоставлених завдань ТЮФ
Кірик творча методичка.pdf
Adobe Acrobat Document 857.4 KB

     МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА: 2015- 2020:

                      Робота з творчо обдарованими дітьми на уроках фізики. 

Зміст курсу сучасної фізики сприяє в учнів формуванню єдиної науково-природничої картини світу. Програми з фізики сьогодні стали профільно- диференційованими відповідно до потреб наших учнів .

Програми універсального і технологічного профілю адресовано учням, для яких фізика відіграє роль апарату вивчення закономірностей навколишнього світу та певної галузі природознавства, техніки чи технології. Навчання спрямовується на розв’язання задач, формування вмінь використовувати  наукові знання для виконання практичних завдань у різних галузях діяльності.

Програма для класів Ф/М  профілю передбачає  поглиблене вивчення навчального матеріалу, розв’язування значної кількості задач підвищеної складності та виконання творчих завдань . Тобто, зі самого змісту освіти випливає мотивація диференціювання задач з фізики на кожному уроці, що я й роблю з 2005 року. Розв’язуючи диференційовані завдання, учні непомітно переходять до творчих! Ось як я бачу співпрацю!

У нашій школі працює допрофільна  диференціація по відношенню до математики з 5 класу. Наш район був пілотним по створенню навчальних округів, проводились факультативи. Першим став факультатив із фізики, який проводив я! Паралельно в нашій школі запрацювала секція фізики Сокальської МАН, яку вів мій тато, вчитель фізики! У нашій співпраці народжувались розв’язки нестандартних, непоставлених завдань ТЮФ.

 

Учні отримали дивовижну можливість по-справжньому зрозуміти, що таке світ фізики та полюбити її. Вони постійні переможці та призери цих турнірів! Багато із тих, хто вже закінчив школу, пішли нашою ж дорогою в науку та техніку, захищають дисертації!

     Методична робота 2015-2020 років

     Проведення майстер – класів : "Оптичні ілюзії"-для педагогів району

     Керівництво творчою групою вчителів району  - до створення ОТГ (2018)  

     Профорієнтаційна робота з учнями

     Випуск методичних посібників                 

     Керівництво науковими роботами учнів

     Член журі І етапу обласного конкурсу "Запроси до себе фізику"

     Член журі районного етату конкурсу "Вчитель року" з фізики

     Член журі районної олімпіади

     Член журі обласного ТЮФ

     Викладач секції фізики МАН - до створення ОТГ (2018)

     Голова ОМО вчителів фізики   -  до створення ОТГ (2018)                         

     Проведення предметних тижнів

     Керівник команди області Всеукраїнського ТЮФ м. Луцьк.

     Участь у роботі шкільного м/о «МІФ»

     Участь у конкурсах педагогічної майстерності:

         1. Методичні доробки.

         2. Електронні ресурси.                                                                    

      Публікації у наукових та фахових журналах і у пресі:

    журнал "Фізика в школах України"  

 

 

Участь у конкурсах педагогічної майстерності:  

2017-переможець районного конкурсу методичних розробок .

ІІІ місце районного конкурсу електронних ресурсів

 

                     МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА: 2010- 2015:

«Диференціація завдань з фізики для учнів 7-9 класів як основа діяльнісного методу роботи».

Шляхи реалізації:

n  Співпраця між учнями, вчителями, батьками.

n  Застосування психології лідера.

n  діяльнісний підхід до праці учнів на уроці та вдома.

Робота з творчо обдарованими дітьми на уроках фізиках

     ·     Дозволити учневі помріяти: а де ж можна використати вдома дане явище?

       А як?

 «Чи знаєш ти, як застосовується дане явище в техніці?» - тоді учень може попрацювати з довідниковою літературою, що є у фізичному кабінеті, чи з матеріалом підручника, що має назву: « Хочеш знати більше? Прочитай!»

Є дуже багато цікавих якісних і кількісних завдань олімпіадного рівня - якщо цікаво це учневі та в цьому зацікавлений вчитель, наприклад у 1001 задачі з фізики,

 в молодших класах (7,8 класи) - дітям цікаво, чи справляться вони зі      завданнями, які є в збірниках для 9-11 класів по даній темі.

·        Використання методу конкуренції – хто швидше: я чи учень зроблять на вибір учня цікаве завдання по даній темі з літератури для учнів чи літератури для вчителів.

·        Метод зацікавлення: а давай разом спробуємо розв'язати складне завдання.

·        Дати завдання технічного спрямування з використанням міжпредметних зв'язків.

·        Зробити Д/3 творчого рівня, а вдома виконати цікавий дослід.

 

                                                МЕТОДИЧНА РОБОТА:                                                    

     Проведення майстер – класів

     Проведення відкритих уроків

     Проведення лекцій для вчителів у ЛОІППО               

      Керівництво творчою групою вчителів району    

      Профорієнтаційна робота з учнями

      Випуск методичних посібників                 

     Керівництво науковими роботами учнів

     Член журі районної та обласної олімпіад

     Член журі обласного та Всеукраїнського ТЮФ

     Голова ОМО вчителів фізики                             

     Проведення предметних тижнів

     Участь у роботі шкільного м/о «МІФ»

     Участь у конкурсах педагогічної майстерності                                                                    

Публікації у наукових та фахових журналах і у пресі.  

     Кожного року проводжу відкриті уроки, надаючи перевагу урокам у старших класах   природничого та фізико-математичного профілю, адже на таких уроках у цих класах повністю розкривається вся краса Фізики. Це уроки-дослідження, уроки-семінари, майстер-класи, причому не тільки для учнів, а й для вчителів:

Відкриті майстер-класи:

    1. "Шляхи правильног0 розв'язування нестандартних задач з фізики".

2.  Дослідне обґрунтування та експериментальне підтвердження існування різних типів полів на Землі: 

 Розробки нестандартних уроків представляв на районних конкурсах: «Панорама творчих уроків» та Всеукраїнському конкурсі. Ці уроки проходять і в фізичному і в інформатичному кабінетах:

11 клас: 

  • Інтеграл та його застосування для обчислення площ плоских фігур, а також для обчислень у фізиці та інформатиці.

 

·        Теплота нагрівання в дослідах і в фокусах. 8 клас:

Профорієнтаційна робота з учнями : шкільні ТЮФ…

Участь у РМО, членство в журі районних та обласних олімпіад і

обласних ТЮФ:

Керівництво командами Львівщини на Всеукраїнських ТЮФ:

М. Одеса. 2011.          м. Харків. 2014.                   м. Луцьк. 2017.    

Співпраця з учнівським самоврядуванням: крок назустріч дітям:

Керівництво науковими роботами учнів:

2010-2011 н.р.: ІІ місце – Головко Р.Р., Чикало С.І. – 9 клас.

Тема: «Рух з опором повітря» – м. Львів.

2011-2012 н. р.: І місце – Головко Р.Р. – 10 клас.

Тема: «Перспективи у вирощуванні кристалів» – м. Львів.

Дипломант Всеукраїнського конкурсу –захисту м. Київ.

2012-2013 н. р.: І місце – Головко Р.Р. – 11 клас.

Тема: «Методика передбачення погоди»  – м. Львів.

ІІІ місце– переможець Всеукраїнського етапу – м. Київ.

2013-2014 н.р.: ІІІ місце – Шийка Т.І. – 11 клас.

Тема: «Оптичні властивості тонких плівок міді»  – м. Львів.

 

Випуск методичних посібників:                

 

·        Дослідне обґрунтування та експериментальне підтвердження існування різних типів полів на Землі. 2010.

·        Теплота нагрівання в дослідах і в фокусах для учнів 8 класів. 2012.

·        Збірник різнорівневих завдань з фізики  для  учнів 7 - 9 класів. 2014.


Публікації:

 

1. Кірик Ю.І., Ситник С.П., Гентуш М.А., Айриш О.Б., Януш О.Ю, Кірик І.О., Середницька М.В. Збірник задач з фізики для 7-8 класів. – Сокаль, 2008. – 60 с.

2. Кірик Ю.І. Дослідне обґрунтування та експериментальне підтвердження існування різних типів полів на Землі. Сокаль. – 2010. – 22 с.

3. Кірик Ю.І. У світі резонансу.// «Фізика». «Шкільний світ». – 2012. № 19. –    С. 32 – 33.

4. Кірик Ю.І. Теплота нагрівання у дослідах і фокусах. Сокаль. – 2012. – 20 с.

5. Кірик Ю.І. «Незабутня поїздка до ЦЕРНу». «Світ фізики» №4, 2013.

 

Співрецензент з Кіриком І.О. збірника задач з фізики для 10 класів. Ситник С. Й.

 

Співкерівництво командою учнів району на обласних олімпіадах-

Фізичний факультет ЛНУ імені Івана Франка:

Вдосконалення педагогічної майстерності:

Співпраця з професорами фізичного факультету ЛНУ імені Івана Франка-

Професор Франів А.В., професор Стадник В.Й.:

Участь в Міжнародній науковій школі м. Женева: ЦЕРН-2013:

Участь у конкурсах педагогічної майстерності:   

 

·        Переможець районного етапу конкурсу «Вчитель року – 2013»

·        Лауреат обласного етапу конкурсу «Вчитель року – 2013»

·        Переможець районного конкурсу кабінетів фізики у 2014 році.